Як правило, школярі починають відвідувати ХНУМГ ім. О. М. Бекетова вдень: у День відкритих дверей. Але цього року все почалося вночі: саме «Ніч науки» стала стартом для дитячої «окупації» нашого вишу.

Щоправда «ніч» для найменших відвідувачів почалася вдень, а з 16:00 стартувала справжня наукова феєрія для більш дорослих: воркшопи, екскурсії, досліди, ігри і навіть частування екзотичним марокканським чаєм від студентів факультету по роботі з іноземними студентами. До десятої години святкову атмосферу створювали величезні мильні кульки, музичний супровід і відвідувачі, які приходили до університету до останньої миті як поодинці, так і родинами, тому що попередні візитери «сказали, що тут цікаво».

2а2б

2в2г

Але після ночі, як відомо, завжди приходить день. Прийшов він і до «Бекетівського». І якщо у «Ночі науки» Центр доуніверситетської освіти і кар’єри брав участь як підрозділ-учасник, то з настанням дня йому довелося «вийти із сутінків» і підтвердити назву «Центр» у якості центру координації процесів. День відкритих дверей у вже звичному, але модифікованому форматі Beketov Open Space перевершив найсміливіші сподівання і побив власний рекорд минулого року: гостями університету стали біля 2700 осіб! І не тільки з Харкова та області, але й з найвіддаленіших куточків України.

3а3б

Окрім вже звичних програм діти і батьки відвідали Parent-Teacher Meeting – своєрідні батьківські збори за участі ректора ХНУМГ ім. О. М. Бекетова, проф. В. М. Бабаєва, директора харківського обласного центру зайнятості, проф. В. Л. Міненка та директора Центру оцінювання якості освіти О. Л. Сидоренка. Бажаючі відвідати цей захід, де можна було отримати відповіді на будь-які запитання щодо складання ЗНО та подальшого вступу, ледь вмістилися до величезної аудиторії-амфітеатру.

4а4б

Але найбільшою новацією цьогорічного Open Space було залучення роботодавців, тобто суміщення традиційного Дня відкритих дверей і не менш традиційного Ярмарку вакансій у нетрадиційному форматі, так би мовити, «хантінга з пелюшок». Цей формат є абсолютно новим для реалій вітчизняної освітньої системи і тому може викликати чимало запитань. Наприклад: навіщо роботодавцям спілкуватися не зі студентами, а зі школярами, деякі з яких відвідують не те що не старшу, а навіть не середню школу? Навіщо абітурієнту «зайва інформація» про майбутнє працевлаштування? І, нарешті, навіщо університету докладати подвійних зусиль для організації подвійного заходу?

Річ у тім, що, будучи новою для України, ця форма освітньої взаємодії є традиційною для багатьох європейських країн, де працює система так званої дуальної освіти. І досвід цей є доволі успішним, тому що вмотивованого студента можна «зробити» лише зі вмотивованого абітурієнта, який бачить свою професійну перспективу не тільки на найближчі 5-6 років навчання, але й на більш далеке майбутнє. Перспективу реальну: з конкретними підприємствами, посадами і цифрами матеріальної винагороди.

Але, звичайно, ми не могли залишити роботодавців і студентів без їх власного діалогу – більш звичного для вишу. Тому представники підприємств мали можливість взяти участь у дискусійній панелі зі студентською молоддю. На цій зустрічі було підписано угоду між ХНУМГ ім. О. М. Бекетова і Харківським обласним центром зайнятості: образно кажучи, здійснилася документальна реєстрація «шлюбу», створеного за коханням вже багато років тому і підтвердженого часом та кількістю успішних «дітей» – працевлаштованих студентів.

Разом із Beketov Open Space, у той самий час, в нашому університеті проходив вже традиційний турнір юних раціоналізаторів і винахідників (що котрий рік поспіль проводить кафедра альтернативної енергетики і електротехніки), який зібрав 12 команд молодих науковців із усіх районів міста у боротьбі за кубок переможця: ці школярі мали змогу отримати подвійну користь і подвійне задоволення – взяти участь у змаганнях і одночасно познайомитися з усіма університетськими ресурсами.

6а6в

6б

Як вже добре відомо бекетівцям і гостям ХНУМГ, Beketov Open Space не обмежується днями відкритих дверей: це простір, відкритий завжди. Окрім екскурсантів з інших міст, які, за традицією, відвідують університет згідно власних побажань щодо часу і локацій, цього року фахівці ХНУМГ за підтримки німецького товариства міжнародного співробітництва (Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH) Департаменту освіти Харківської міської ради започаткували дещо нове – програму «Шкільний урок в університеті». Прем’єра відбулася завдяки викладачам кафедр хімії та фізики: саме до них завітали «перші ластівки» – школярі Харківського педагогічного ліцею №4. Відтепер усі бажаючі вчителі харківських шкіл мають можливість привести своїх учнів для проведення занять з хімії, фізики та інших дисциплін у лабораторіях університету.

І навіть під час шкільних канікул учні харківських шкіл намагалися потрапити до ХНУМГ. Так, різновікові групи від «Освітнього простору «Гравітація» «прозондували» університет від і до: від профорієнтаційного ознайомлення зі спеціальностями факультетів АДОМ та ЕОМ для старших школярів до хімічних дослідів, колективного складання карти України на кафедрі земельного адміністрування та геоінформаційних систем і майстер-класу з пісочної анімації – для малечі.

7а7в

І, нарешті, не можна не сказати про бекетівські школи розвитку – класичний напрямок, завдяки якому «діти беруться» в нашому виші регулярно й у великій кількості. Окрім багатьох вузькопрофільних шкіл, які діють на різних кафедрах університету, вже багато років під патронатом Департаменту освіти Харківської міської ради працює школа розвитку «широкого профілю» – «Мер міста» (під кураторством доктора наук з держуправління, доцента кафедри менеджменту і публічного адміністрування Тетяни Валентинівни Бєльської), орієнтована на лідерів учнівського самоврядування. Минулого року було відкрито, також за підтримки департаменту, «Освітню платформу «Шкільний омбудсмен» – правознавчий проект від кафедри правового забезпечення господарської діяльності для професійної підтримки школярів – діючих представників інституту омбудсмена, запровадженого нещодавно у школах нашого міста, а цього року – ще два напрямки: «Європейські урбаністичні студії» на кафедрі філософії і політології (де навчатимуться школярі – члени руху «Євроклубів») та «Юний інспектор з безпеки» на кафедрі охорони праці і безпеки жіттєдіяльності (для представників руху «шкільних миротворців»).

І ось 24 жовтня відбулася надзвичайна за масштабами подія – відкриття відразу чотирьох шкіл розвитку, яке зібрало більше 800 школярів з усіх районів міста в рамках засідання Великої Ради старшокласників.

8а8д

Лідери учнівського самоврядування розповіли про свої минулорічні досягнення і перспективи розвитку за окремими напрямами. У відповідь куратори університетських шкіл розвитку (професор кафедри управління проектами в міському господарстві і будівництві, доктор технічних наук Дмитро Едуардович Лисенко, начальник відділу корпоративних комунікацій і PR ХНУМГ ім. О. М. Бекетова, старший викладач кафедри туризму і готельного господарства Ольга Миколаївна Кравець, доцент кафедри менеджменту та публічного адміністрування, кандидат наук з держуправління Катерина Валеріївна Пастух, завідувач кафедри правового забезпечення господарської діяльності, кандидат юридичних наук, доцент Інна Ігорівна Килимник, доцент кафедри філософії і політології, кандидат філософських наук Людмила Олексіївна Радіонова, доцент кафедри охорони праці і безпеки життєдіяльності, кандидат технічних наук Віталій Валерійович Барбашин) розповіли, що вони можуть запропонувати школярам – учасникам кожного окремого напряму.

9а9б9е

І ось після загальної частини почалося найцікавіше: школярі розподілилися на 4 групи згідно своїх вподобань і вирушили в окремі аудиторії – на перше заняття з кураторами, викладачами і гостями шкіл розвитку.

10в10г

У гості до юних омбудсменів завітав регіональний координатор по взаємодії з громадськістю Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини у Харківській області Олександр Дмитрович Міненков, а до «мерів» – народний депутат Верховної Ради України Дмитро Сергійович Микиша.

Тобто учасники шкіл мали змогу не тільки познайомитися з викладачами і отримати першу порцію знань зі вподобаної спеціалізації, але й поспілкуватися з надзвичайно цікавими персонами. На згадку про зустріч школярам залишилися і приємні спогади, і передчуття нової цікавої  навчальної подорожі, і, звісно, – ексклюзивні світлини.

12б12в

Іншими словами, представники «покоління Instagram» були задоволені трохи більше, ніж повністю. Тому вони обов’язково повернуться. І це не погроза – це попередження, що «діти братимуться» в нашому університеті й надалі. Адже їм тут добре. А нам добре з ними. Чи не так, колеги?

13а13в13г


f  i  yt 2  tm ok

Новини

На сайті 1824 гостей та користувачі відсутні